Z zespołem Fight-Clubs rozpoczęliśmy pracę w roku 2010. W tym czasie nasz klient pozyskał z działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka fundusze na realizację pomysłu portalu dla osób zainteresowanych sztukami walki. Pomysł składał się z trzech części: wortalu informacyjnego, serwisu społecznościowego i serwisu z dietami dostosowanymi dla sportowców.
Pracę rozpoczęliśmy od największego wyzwania – aplikacji generującej diety. Założeniem była automatyzacja procesu powstawania posiłków. Na podstawie zgromadzonej przez klienta wiedzy z zakresu dietetyki opracowaliśmy unikalny algorytm dopasowania posiłków do potrzeb energetycznych użytkownika. Dzięki zastosowaniu automatyzacji, posiłki dostosowywane są na żywo do postępów użytkownika, które notujemy przez co tygodniowe pomiary.
Administratorom aplikacji udostępniliśmy panel zarządzania posiłkami, który umożliwia definiowanie bazowych kompozycji i daje pełną informację na temat wartości odżywczych poszczególnych dań. Dzięki temu serwis wciąż wzbogaca się o kolejne posiłki, a użytkownicy nie narzekają na nudę. Jeśli jednak komuś nie odpowiadają propozycje posiłków może w każdym momencie wymienić albo cały posiłek, albo pojedyncze składniki – system sam zadba o dobranie odpowiedniej ilości, tak aby bilans energetyczny danego dnia był optymalny.
Użytkownicy systemu diet mogą również korzystać z opcji planowania swoich treningów i obszernej bazy wiedzy. Informacja o zaplanowanych aktywnościach fizycznych pozwala aplikacji na lepsze dopasowanie niezbędnej ilości kalorii. Po uzupełnieniu wszystkich danych wystarczy przejrzeć posiłki, dopasować jadłospis do swoich gustów, wydrukować listę zakupów na cały tydzień i zdrowo tracić tkankę tłuszczową.
Kolejnym elementem serwisu jest portal tematyczny Fight-Clubs, w którym publikowane są nowości i artykuły z zakresu sztuk walki. Serwis zdobył popularność i utrzymuje wysoki wskaźnik unikalnych użytkowników dziennie.
Trzecim, ostatnim składnikiem jest serwis społecznościowy Kluby Fight-Clubs. Założeniem było stworzenie serwisu, w którym członkowie klubów walki rozsianych po całej Polsce mogliby informować się o zawodach, wydarzeniach, a także dyskutować na forach. Użytkownicy mogą też publikować zdjęcia i dzielić się linkami do filmów w serwisach wideo.
Przy okazji tej realizacji istotnym elementem naszej pracy była konsultacja techniczna i ideowa rozwiązań. Opracowaliśmy autorski algorytm dla generowania diet, a także doradzaliśmy w strategicznych momentach rozwoju serwisu, np. proponując rozwiązania ułatwiające publikację treści. Efektem tego podejścia była długa, roczna współpraca PIDI i zespołu Fight-Clubs.